Hvis der opstår sygdom på skolen

Hvis en elev eller medarbejder får symptomer på sygdom, mens de er i skole/på arbejde, skal de hurtigst muligt tage hjem og blive der, indtil 48 timer efter de har haft sidste symptomer.

I tilfælde af at et barn eller en medarbejder, der har været i skole, konstateres smittet med covid-19, skal skolens kontor informeres om det hurtigst muligt. Dette er med henblik på, at de personer, den pågældende har været i nærkontakt med, kan blive informeret. Dette kan gøres ved et fælles opslag på Aula eller lignende.

De nære kontakter til den smittede skal efterfølgende være særligt opmærksomme på sygdomstegn og i endnu højere grad følge de generelle råd om god hygiejne. Sundhedsstyrelsens anbefalinger går på, at de nære kontakter til den smittede gerne må komme i skole, hvis der ikke er tegn på sygdom. Vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer i forhold til opstået sygdom på skolen.

Se mere på Sundhedsstyrelsen.