Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skoleudviklingssamtale

Dato: 24. januar 2025

Sted: Tofthøjskolen
Deltagere: ledelsesteam, bestyrelsesrepræsentanter, områdechef og fagkonsulent

 

  1. Velkomst og præsentation
    Skolelederen bød velkommen, præsenterede deltagerne og gennemgik dagsordenen.
  2. Status på skolens strategiske handleplan og udviklingsområder
    Matematik
  • Fokus på regnestrategier, co-teaching, planlægning af undervisning og det tænkende klasserum.
  • Overvejelser om at invitere Marie Grove tilbage til skolen.
  • Opmærksomhed på piger og matematik, især i forbindelse med afgangsprøver.
  • Drøftelse af det massive fravær og mulige løsninger, herunder samarbejde med eksterne instanser.
  • Fokus på systematik og opfølgning på årgangene samt tilflyttere og elever i yngste afdeling.
  • Regelmæssige møder med økonomiafdelingen og mål om overskud i dette skoleår.
  • Suspension af princip for vikardækning og fokus på at reducere underskud.
  • Fokus på at beholde elever i almenområdet og gøre løsningerne mere fleksible.
  • Fælles forståelse og kompetenceudvikling i forbindelse med udvidelse af fokusklasser.
  • Fokus på god undervisning og fælles snak i lærergruppen om undervisningsmetoder.
  • Præsentation af trivselsmålinger for de enkelte klasser.
  • Over gennemsnittet i dansk, men under i matematik - indsats på matematik.
  • Vores elever består stort set alle de bundne prøver.
  • Drøftelser om behovet for DUS og status på indskrivning.
  • Målrettet elever til EUD8 med en mere praktisk tilgang til skolegang.
  • Drøftelse af matematik, fravær, inklusion og DUS.
  • Redskaber til at håndtere massivt fravær.
  • Opmærksomhed på piger og matematik.
  • Stærke fællesskaber og færre visiteringer til specialtilbud.
  • Drøftelse af skolebestyrelsens rolle i at understøtte skolens strategiske handleplan.
  • Positiv feedback fra formanden og elever/lærere om vikarordningen.
  • Opsummering af mødet og aftale om opfølgning.
  • Åben drøftelse af øvrige relevante emner.
  1. Fravær
  2. Økonomi
  3. Inklusion
  4. Kapacitetsopbygning Fokusklasser
  5. Trivselsmåling
  6. Afgangsprøver
  7. DUS
  8. Udviklingspunkt: EUD 6 og 7
  9. Refleksion og dialog om status og evaluering
  10. Perspektivering og fremadrettede indsatser
  11. Involvering af skolebestyrelsen
  12. Opsamling og næste skridt
  13. Eventuelt