Trafiksikkerhed og parkering

Elever fra Storvorde kan, gennem et net af cykelstier, gå eller cykle til skole i trafiksikre omgivelser. Elever fra Sejlflod kan benytte banestien på en del af strækningen. Alle børn opfordres derfor til at cykle eller gå til skolen.

Vælger du at køre dit barn til skolen skal du benytte en af de anbefalede afsætningspladser ved hallen, ved SSB eller på Skrænten 3-5. Overvej om du kan sætte dit barn af et sted tæt på skolen, hvorfra det via stierne kan gå det sidste stykke vej.

Af hensyn til elevernes sikkerhed har vi følgende regler ved parkering på parkeringspladsen ved hallen:

1. Påbudt kørselsretnig: Følg pilene - kør rundt på parkeringspladsen mod uret
  2. Hvis du følger børnene ind eller cykler af, skal du parkere i en bås på parkeringspladsen
  3. Hvis du kun sætter børnene af, må du gerne holde ved kantstenen, men ikke spærre for cykelparkering eller handicapparkering

Læs mere om, hvordan du kan træne trafiksikkerhed med dit barn her

Aalborg Kommunes skolevejsportal kan findes her