Skole/hjem-samarbejdet

Skole/hjem-samarbejde

Skole/hjem-samarbejdet tager udgangspunkt i treklangen elev-forældre-skole. Samarbejdet skal danne grundlag for aktiviteter, der skal understøtte folkeskolelovens formål om, at alle elever opnår kundskaber og færdigheder, der forbereder dem til videre uddannelse, og giver dem lyst til at lære mere. (citat fra skolebestyrelsens princip om skole/hjem-samarbejde)

Målet med samarbejdet er:

1. at sikre, at eleven erhverver social og fag-faglig viden, færdigheder og holdninger, der medfører, at de tre parter i fællesskab kan tage medansvar for effekt og udbytte af den enkelte elevs læringsprocesser.
  2. at sikre, at eleven oparbejder selvværd og tiltro til egne muligheder.
  3. at sikre, at eleven kan håndtere tilværelsens ansvar, pligter og rettigheder i mange fællesskaber og i et komplekst samfund.

Læs hele princippet i et dokument på Google Docs.

Forældreråd

Skolebestyrelsen på Tofthøjskolen arbejder med at inddrage klassernes forældreråd i arbejdet med udvikling af skolen.

Læs skolebestyrelsens princip for klasseforældreråd i et dokument på Google Docs

Skolebestyrelsen har i samarbejde med forældrerådsrepræsentanter lavet en guide til forældrerådene.

Guiden kan læses i et dokument på Google Docs.

Oversigt over medlemmerne i de forskellige klassers forældreråd kan læses i et dokument på Google Docs.

Den Gode Klasse

Tofthøjskolen arbejder med at etablere gode samarbejdsrelationer mellem forældrene i den enkelte klasse. Dette sker blandt andet gennem arbejdet med Den Gode Klasse. Konceptet bliver introduceret hvert år til nye forældre i børnehaveklassen. Læs mere om Den Gode Klasse i et Google Docs dokument.

AULA

AULA er den nationale kommunikationsplatform for skoler. Her kan du kommunikere med skolen og finde brugbare informationer om skolens dagligdag. Du har adgang til AULA på www.aula.dk eller via linket øverst her på hjemmesiden og skal bruge dit uni-login til at logge på.

MinUddannelse

MinUddannelse er den kommunale læringsplatform. Her kan du følge klassens undervisning via ugeplanen med skema, aktuelle forløb og ugenoter samt se elevplanen for den enkelte elev. Du har adgang til MinUddannelse via AULA eller direkte på hjemmesideadressen minuddannelse.net. Adgang kræver uni-login. Se ovenfor under AULA om vejledning i at få sit eget uni-login som forælder.

Slides til forældre med introduktion til MinUddannelse kan findes i et dokument på Google Docs.