Samværsregler

Skolebestyrelsen har med baggrund i skolens værdigrundlaget vedtaget et 'Princip for samvær' og dermed fastsat Tofthøjskolens overordnede ordensregler:

Sådan er vi sammen på Tofthøjskolen:

• På Tofthøjskolen har alle medansvar for, at vi oplever, at her er rart og trygt at være.
  • På Tofthøjskolen lægger vi vægt på hjælpsomhed, hensynsfuldhed og respekt for andre, fordi vi skal have lov til at være forskellige i et lærende fællesskab.
  • På Tofthøjskolen er det vigtigt at lege, opleve, lære og erfare, således at alle trives og udvikler sig.
  • På Tofthøjskolen er trivsel et fælles ansvar.

Praktiske rammer

På Tofthøjskolen er det bestemt, hvor eleverne kan opholde sig i frikvartererne. Reglerne for de enkelte områder er bestemt af elever og lærere i fællesskab ud fra værdigrundlag og samværsreglerne.

På Tofthøjskolen må elever kun forlade skolens område i skoletiden efter aftale med en relevant voksen. Elever på 7.-9. klassetrin kan dog gives mulighed for at forlade skolens område i forbindelse med længere pauser.

På Tofthøjskolen er der totalt rygeforbud på hele skolens område.

Udmøntning af reglerne og rammerne for den daglige praksis findes i retningslinierne.

Princip for samvær er nærmere konkretiseret i Google Dos dokumentet Retningslinjer for samvær på Tofthøjskolen, der er godkendt af skolens MED-udvalg