Kontantløs skole

På Tofthøjskolen får alle elever og ansatte udleveret et personligt betalingskort, som kan anvendes i forskellige situationer: ved brug af kopimaskiner, til betaling ved skolefesten mm. Ordningen er en del af et projekt i Aalborg kommune, som gør at alle skoler skal være kontantløse.

For at gøre det let, hurtigt og simpelt at bruge har kortet ingen pinkode.

Vi beder derfor dig som forældre om at:

• Snakke med jeres barn/børn om kortet, og om hvordan kortet opbevares bedst muligt.
  • Uploade et billede af jeres barn på det elektroniske kort på jeres side, så billede af jeres barn bliver vist på skærmen ved hvert køb.
  • Tjekke evt. oplysninger/data på din side og evt. rette til ved manglede information.
  • Aktiverer kort ved at indsætte penge til forbrug. Læs mere i Quickguiden til Aalborg Kommune betalingskort hvor du logger på med din NemID.

Her kan du læse mere om betalingskort på Aalborg Kommunes hjemmeside.

Fordele ved at bruge kortet

• Som forælder slipper du for, at have kontanter liggende, og du kan i stedet tanke kortet op via internettet på din smartphone, tablet eller computer.
  • Du kan følge med i, hvad pengene bliver brugt til.
  • Hvis kortet mistes, spærrer I det hurtigt på jeres personlige side.

Ved behov kan et nyt kort bestilles mod betaling af 25 kr. (Til dækning af kort + forsendelse) Skulle der være spørgsmål, er i velkommen til at rette henvendelse til skolens kontor på 9931 5700.